👈 فروشگاه فایل 👉

مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو)ویژگی های کیفی اطلاعات در صورت های مالی

ارتباط با ما

... دانلود ...

مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو)ویژگی های کیفی اطلاعات در صورت های مالی

دانلود ورد با موضوع مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو)ویژگی های کیفی اطلاعات در صورت های مالی دارای 52 صفحه و با فرمت .docx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد صفحه : 52 صفحه

فرمت فایل: ورد .docx و قابل ویرایش

آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

 

قسمتی از متن نمونه:

1-2 مقدمه    15

2-2- گزارشگری مالی    16

3-2 اهداف گزارشگری مالی    17

4-2 استانداردهای گزارشگری    18

5-2 اطلاعات مالي براي چه اشخاصي ارائه مي‌گردد؟    20

1-5-2 سرمايه‌گذاران    21

2-5-2- اعطا كنندگان تسهيلات مالي    21

3-5-2- تأمين كنندگان كالا و خدمات و ساير بستانكاران    21

4-5-2-مشتريان    21

5-5-2- كاركنان    21

6-5-2- دولت    22

7-5-2- جامعه    22

8-5-2  ساير استفاده‌ كنندگان    22

6-2 چه ميزان از اطلاعات لازم است در استانداردها براي دستيابي به ويژگيهاي كيفي مطلوب افشاء شود؟    22

7-2 ضرورت وجودی چارچوب مفهومی گزارشگری مالی    25

8-2مکانیزم های مؤثر بر کاهش تقلب در گزارشات مالی    26

9-2 ویژگیهای کیفی گزارشگری مالی    27

10-2 عوامل مؤثر بر قابلیت اتکاء گزارشات مالی    30

11-2چه خصوصیاتی اطلاعات مالی را مفید می سازد؟    31

1-11-2 قابل اتکا بودن (چه اطلاعاتی قابل اتکا است؟)    32

2-11-2- مربوط بودن( چه اطلاعاتی مربوط است؟)    34

12-2 چه خصوصیاتی ارائه ی اطلاعات مالی را مفید می سازد؟    35

1-12-2 قابل فهم بودن    35

2-12-2-قابل مقایسه بودن    36

13-2 چه عواملی اعمال خصوصیات کیفی را دچار محدودیت می کند؟    37

14-2 خصوصیات کیفی مبانی نظری هیأت استانداردهای حسابداری مالی آمریکا    39

15-2خصوصیات کیفی اطلاعات مالی مربوط به کشور انگلستان    41

16-2 ویژگیهای کیفی اطلاعات مالی    43

17-2 هزینه های گزارشگری    45

18-2 روشهای بهبود گزارشگری مالی در حمایت از حقوق صاحبان سهام    47

1-18-2  گزارشگری انعطاف پذیر    47

2-18-2 گزارشگری بخشهای مجزا    47

3-18-2  توضیح ماهیت فعالیت شرکتها    48

4-18-2 تهیه اطلاعاتی درباره چشم انداز آتی شرکتها    48

5-18-2 اطلاعاتی در مورد رقبای تجاری    48

6-18-2 انتقال سریع اطلاعات درباره تغییرات با اهمیت    48

7-18-2 انتقال مؤثر و کارآمد اطلاعات    49

8-18-2 افشای اطلاعات غیر مالی    49

1-2 مقدمه

امروزه توسعه اقتصادي بر پايه دسترسي به منابع مالي براي سرمايه‌گذاري استوار است. تصميم سرمايه‌گذاران به سرمايه‌گذاري منابع خود در شركت‌ها،  به نوبه خود به وجود گزارشگري مالي مناسب در شركت بستگي دارد.

گزارش‌هاي مالي،  تخصيص منابع سرمايه در يك شركت تجاري و قابليت سوددهي آن را افشاء مي‌نمايند. اين اطلاعات اقتصادي به شناخت وضعيت مالي و سلامت يك واحد تجاري كمك مي‌كند. از آنجا كه تصميمات سرمايه‌گذاري وابسته به اطلاعاتي است كه در اختيار آنها قرار مي‌گيرد و گزارش‌دهي مالي نيز هدف خود را كمك به فرايند تصميم‌گيري افراد ذينفع نظير: سرمايه‌گذاران،  وام دهندگان و بستانكاران قرار داده است. بنابراين يك گزارش ويژه و مناسب بايد اين موضوع را بدرستي منعكس سازد كه منابع سرمايه‌اي شركت تا چه حد به نحو مطلوب بكار گرفته مي‌شوند و در اين راستا مبنايي براي عملكرد بهتر در جهت ارائه مطلوب و كامل ويژگيهاي كيفي اطلاعات حسابداري داشته باشد. براي دستيابي به معيارهاي مناسب از جمله مقررات مربوط به ارزيابي دارايي‌ها و اندازه‌گيري درآمدها بايد شكل گزارش‌هاي مالي مشخص و بكارگيري آنها تضمين گردد.

قسمت اعظم گزارش‌هاي مالي را صورت‌هاي مالي  تشكيل مي‌دهد.

هدف صورت‌هاي مالي عبارت از ارائه اطلاعاتي تلخيص و طبقه‌بندي شده درباره وضعيت مالي ،  عملكرد مالي  و انعطاف‌پذيري مالي واحد تجاري است كه براي طيفي گسترده از استفاده‌كنندگان صورت‌هاي مالي در اتخاذ تصميمات اقتصادي مفيد واقع گردد.

با توجه به نيازهاي روزافزون استفاده‌كنندگان از صورت‌هاي مالي،  اين استفاده‌كنندگان بطور چشمگيري به گزارش فعاليت‌هاي مالي شركت‌هاي تجاري علاقه‌مند شده‌اند. پاسخگويي به اين نيازهاي رو به افزايش،  استفاده از يك استاندارد صريح و لازم الاجرا براي ثبت و ارزيابي  فعاليت‌هاي واحد تجاري را ضروري نموده است.

2-2- گزارشگری مالی

گزارشات مالی محصول نهایی سیستم حسابداری بوده و به علت اهمیتی که برای استفاده کنندگان به خصوص صاحبان سهام دارد روندی رو به رشد داشته و همواره مورد توجه انجمن های مختلف حسابداری بوده است. قبل از تشکیل کمیسیون بورس و اوراق بهادار (sec) اغلب مؤسسات و واحدهای تجاری بصورت داوطلبانه گزارشات مالی خود را تهیه و منتشر میکردند. علت این افشاهای ارادی را می توان جلب اعتماد عمومی، معرفی مؤسسه به عموم و سرمایه گذاران ودر نهایت جلب سرمایه و سرمایه گذاران دانست اما پس از بحران 1929 و پس از تأسیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار در سال 1933 گزارشگری مالی بصورت یک الزام قانونی برای مؤسسات در آمد. در رابطه با الزامات گزارشگری مالی این نکته نیز حائز اهمیت است که علاوه بر الزامات کمیسیون بور و اوراق بهادار الزامات دیگری نیز جهت گزارشگری مالی وجود دارد که به الزامات بازار معروفند وعبارتند از الزامات بازار سرمایه (در بازار سرمایه شرکتها در مواردی مانند جلب اعتماد عمومی، جذب سرمایه و ... باهم به رقابت می پردازند و لذا این امر باعث الزام مؤسسات به گزارشگری مالی شده است) و الزامات بازارکار (مدیران با توجه به اختیاراتی که دارند می توانند از منابع مالی مژسسه به نفع خود استفاده کنند اما جهت حفظ حس شهرت و حس اعتماد شغل خود از چنین موقعیتی دست می کشند اما جهت جلب توجه کارفرما، سهامداران و سرمایه گذاران، گزارشگری مالی را بسیار دقیق و با جزئیات کامل انجام می دهند و از این طریق می توان مدیریت با کیفیت بالا و فعال را از مدیران غیر فعال و غیر کارا تمیز داد)  (فاستر، 1986، 25) .

پس از انقلاب صنعتی در اروپا، رفته رفته اندیشه جدایی مالکیت از مدیریت (تئوری نمایندگی) مطرح شد و در نتیجه مالکان همواره نگران اندوخته های خود و مدیران نیز در اندیشه رفع نگرانی صاحبان بنگاههای اقتصادی بودند و برای اینکه مالکان را به طور پیوسته در جریان امور این بنگاهها قرار دهند به ارائه گزارشات مالی می پرداختند ( ایلخانی، 1380،55)2. به این ترتیب ساختار جدید مالکیت و مدیریت، دامنه مسئولیت حسابداری را افزایش داد و ارائه گزارشهای مالی را بر اساس نیاز استفاده کنندگان ضروری ساخت (حساس یگانه، 1382،36)3. بنابراین گزارشگری مالی فراتر از آنکه گزارش مالی صرف باشند، وسیله ای برای برقرای ارتباط بین شرکتها و صاحبان آنها تلقی می شود (صیدی، 1384، 38)4.

👇محصولات تصادفی👇

پاورپوینت دیابت,طبقه بندی دیابت,عوارض دیابت و درمان دیابت پاورپوینت برنامه نویسی با کامپیوتر پایه مبانی نظری گوشت و تغذیه راهنمايي ومشاوره تحصيلي افزایش بهره‌وری شخصی و مدیریت استرس